Borlänge kommun
Växel: 0243 - 740 00
Öppettider: 07:30-16:15
Ekonom
Johan Wallström
0243-743 39
Dela sidan på sociala medier

E-faktura för leverantörer

Du som levererar till Borlänge kommun kan skicka din faktura elektroniskt till oss. Med Borlänge kommun menar vi här fakturor som har adressering Fagersta.

Borlänge kommun tar idag emot fakturor både på papper och elektroniskt (e-fakturor). För att spara miljö och kostnader eftersträvar vi att alla våra leverantörer skickar elektroniska fakturor.

Du kan skicka elektroniska fakturor till Borlänge kommun på två sätt:

Registrera din faktura direkt på vår hemsida

Genom att klicka på länken nedan kommer du till ett formulär där du fyller i fakturauppgifterna till oss. Fakturan hamnar direkt i vår beställares elektroniska inkorg (styrs av koden i ert referensnummer). Registreringen kräver inloggning och om du inte har skickat fakturor den här vägen tidigare klickar du på ”anmäl dig här” i bilden. Tjänsten är kostnadsfri upp till 100 fakturor per år.

Skicka en e-faktura direkt från ditt faktureringssystem

För företag som skickar mer än hundra fakturor eller vill koppla ihop faktureringen med sitt affärssystem finns ett flertal olika lösningar på marknaden. Enklast ansluter du en s.k. fakturaskrivare till ditt affärssystem. Flera affärssystem har också inbyggda lösningar för att skapa e-fakturor. Ta kontakt med din affärssystemsleverantör eller någon av de företag som tillhandahåller lösningar för e-fakturor. Observera att PDF-format i detta sammanhang inte är en elektronisk faktura. Den standard Borlänge kommun använder för e-fakturor är det s.k. Svefaktura-formatet som du kan läsa mer om i länken nedan.

Har Du frågor om e-fakturor är du välkommen att kontakta Johan Wallström.


Sidan senast uppdaterad