Dela sidan på sociala medier

På onsdag den 1 november öppnar Borlänge kommuns nya servicecenter

Vårt servicecenter gör det blir enklare för dig som Borlängebo. Här får du genuin service, snabba svar och du behöver inte hålla koll på några telefontider. Från din sida krävs bara en sak, att du memorerar telefonnumret 0243-740 00.

Ett servicecenter kallas också för ”en väg in”. För dig betyder det att du bara behöver en kontaktväg, oavsett vilket ärende eller fråga det gäller. När du kontaktar Borlänge kommun sker det oftast via vårt servicecenter. Där arbetar flertalet kommunvägledare, vars uppgift är att hjälpa dig direkt, utan att hänvisa dig vidare till någon specifik person i kommunen.

Söker du personer på exempelvis förskolor, skolor eller boenden i kommunen kan du fortfarande ringa dit. Det gäller också akut- och journummer. På kontaktsidorna på Borlange.se ser du vilka telefonnummer som finns.

Så här fungerar det

  1. Du ringer 0243-740 00 och kommer direkt till servicecenter.
  2. Ditt samtal besvaras av en kommunvägledare.
  3. Du beskriver ditt ärende eller din frågeställning.
  4. Kommunvägledaren hjälper dig medan du väntar.

Du kan även skicka e-post

Om du föredrar att hålla kontakt med kommunen via e-post går det utmärkt. Oavsett ärende eller fråga skickar du e-post till kommun@borlange.se Kommunvägledarna svarar dig till den adress du skickat från.

Om din fråga behöver besvaras av en specialist

Vissa frågor och ärenden kan behöva besvaras av någon med specialistkompetens. Om specialisten inte finns tillgänglig ser kommunvägledaren till att du blir kontaktad. Du väljer själv om specialisten ska ta kontakt med dig via telefon eller e-post .

Frågor och svar om servicecenter

Vanliga frågor och svar om Borlänge kommuns servicecenter.


Sidan senast uppdaterad